Potřebujete přivést návštěvníky na svůj web? Zvýšit povědomí o své značce? Zaznamenat více objednávek z e-shopu? Najít vhodné zaměstnance? S tímto Vám pomůže online marketingová agentura In creative. A jak to jako souvisí s „Go green!”? Jak se ekologická pravidla zavádějí v digitální agentuře?

Přistupujeme ke všemu po svém, poctivě a s přesahem,“ říká úvodem na vysvětlenou Veronika Ftačníková, projektová manažerka.

Jsou za sebe zodpovědní

Klíčové slovo, kolem kterého se celé fungování In creative točí, je odpovědnost. Cítí se odpovědní za lidi, které zaměstnávají. Chtějí jim poskytnout fungující a zdravé pracovní prostředí, dělají vše proto, aby se zaměstnanci v práci cítili bezpečně a mohli se dál rozvíjet.

Cítíme však odpovědnost i za své klienty,“ říká Veronika Ftačníková a dodává, „práci, na kterou si nás najali, děláme s tím nejlepším vědomím a svědomím, transparentně a jak nejlépe umíme. Chceme po sobě zanechat dlouhodobou hodnotu, fungující byznys – jak náš, tak klientův. A jak se říká, s poctivostí nejdál dojdeš. I když je ta cesta někdy trnitá, snažíme se z ní neodbočovat.

Při těchto společných úvahách si ve firmě uvědomili, že chtějí být odpovědní také vůči životnímu prostředí, ve kterém žijí. Jsou přece jeho součástí. Celé by se to dalo shrnout do termínu CSR – Corporate Social Responsibility, tedy společenská odpovědnost firem.

Jak to funguje reálně?

Ušlechtilé úvahy jsou jedna věc, ale jejich uvedení do každodenního běžného fungování firmy je věcí druhou. „Zatímco vědomou odpovědností za lidi a za klienty bylo fungování naší agentury protkáno již dlouho, s odpovědností vůči přírodě jsme možná zbytečně dlouho otáleli,“ uznává Ftačníková a uvádí opatření, která aktuálně ve firmě mají zavedena.

Přechod na ekologickou drogerii

Veškerá drogerie, kterou v kancelářích používají (přípravky na čištění podlah, oken, toalet, či kuchyně, mýdlo na ruce) jsou šetrné vůči životnímu prostředí, snadno ekologicky odbouratelné a vyrobené v České republice nebo alespoň v Evropě. Nepoužívají nic, co by k sem putovalo přes půlku světa.

Tisk na recyklovaný papír a třídění odpadu

Klasický kancelářský papír nahradili recyklovaným. A co se týká třídění odpadu, tak to dělají již dlouho a berou to jako samozřejmost.

Obědy do vlastní krabičky

Mnozí ze zaměstnanců si chodí pro obědy se svojí vlastní krabičkou, čímž opět omezují množství odpadu. V tomto ohledu je ale ještě určitě velký prostor pro zlepšení, protože to není krok, který může firma nějakým způsobem nařídit. Je tedy na každém ze zaměstnanců, jak se k této problematice staví.

Reklamní materiály s rozumem

Hodně jsme je omezili,“ uznává Ftačníková, „aktuálně máme v podstatě pouze propisky, obrandované desky na dokumenty (které využíváme minimálně) a firemní bloky tištěné na ekologickém papíře. Vizitky pořizujeme pouze lidem na pracovních pozicích, kde je opravdu využijí (obchod, projektové řízení), snažíme se s nimi šetřit.“

Originalita, minimalismus a trvalá udržitelnost mohou jít ruku v ruce. Tento přístup demonstruje například přístup k tisku firemních bloků.  


Reklamní blok In creative  
       

Pomáhají

Několikrát do roka pořádají akci s interním názvem Kafe pro dobrou věc. V jejím průběhu každý ze zaměstnanců přispívá do kasičky libovolnou částkou za každou kávu, kterou si připraví. Vybranou částku pak firma ještě navýší a věnuje ji na pomoc potřebným.

Finanční pomoc navíc vždy doplníme vlastními silami,“ vysvětluje Ftačníková, „takže spojíme příjemné s užitečným a užijeme si společný den strávený smysluplně. Takto jsme pomáhali třeba psímu hospicu Dejte nám šanci. Podobně jsme podpořili i spolek Opuštěné kočičí Tlapky a přispěli jsme spolku Prales dětem na ochranu deštných pralesů na Sumatře před nelegálním kácením.

Podpora ostatních, kteří to dělají odpovědně

Společnost In creative podporuje i další firmy a lidi, kteří něco dělají opravdu kvalitně a zodpovědně. „Ať už to jsou výrobci ekologické drogerie, e-shop, který zprostředkovává její prodej, nebo třeba spolky, které se věnují záchraně zvířat v nouzi či ochraně přírody,“ konkretizuje Ftačníková.

Vzdělávání

Nejnovější aktivita, kterou přidávají na svůj soupis odpovědného chování, je vzdělávání. V roce 2020 mají naplánovanou například exkurzi do brněnské spalovny odpadů SAKO, kde se dozví více o odpadu, jeho zpracování a možnostech omezení jeho produkce. „Věříme, že nám budou inspirací pro další zlepšení v každodenním fungování firmy,“ říká s úsměvem Ftačníková.

Jsme si plně vědomi toho, že u těchto kroků naše cesta nekončí. Prostoru pro další zlepšení vidíme stále hodně, koneckonců jedno z hesel naší firemní kultury zní: Posouvej dál i věci, které jsou dobré,“ říká Ftačníková s úsměvem a povzbuzuje, „budeme rádi, když se některými našimi aktivitami inspirujete. Anebo pro nás máte další tip, jak se můžeme zlepšit? Napište nám a podělte se o něj s námi.“

Společnost In creative s.r.o. je digitální agentura pro efektivní online marketing a byla založena v roce 2014, od roku 2017 je členem Regionální hospodářské komory Brno.

V Brně dne 12. 3. 2020
Zpracovaly: Veronika Ftačníková (In creative), Lenka Votavová (RHK Brno)

Chcete i Vy inspirovat? Inspirativní příspěvky členských firem budeme průběžně zveřejňovat v sekci Go green! Kontaktní osoba: Lenka Votavová, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Zůstaňte v kontaktu

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Vaše soukromí je pro nás důležité. Jestliže se chcete dozvědět více o našich zásadách při ochraně osobních údajů, přečtěte si zde.

Generální partner:

DRFG Investiční skupina logo2018              czech fund

Naši partneři

logo brno3 logotyp jihomoravsky  generali logo  logo-komora   verygoodies    ndb logo
logo DevelopmentAid main large size